onsdag den 21. maj 2014

LCHF Pizzasnegle

LCHF Pizzasnegle

Der findes masser af versioner rundt om på nettet. Min er stærkt inspireret af de andres ;-)

Dej:

200g revet ost
50g flødeost
100g hjemmelavet mandelmel/sesammel
1 æg

Brug en god slip-let gryde.
Smelt ostene sammen. Det bliver en sammenhængende klump.
Tag gryden af varmen og rør melet i.
Når dejen er kølet lidt blandes ægget i.

Det er en varm og klistret dej, men den kan æltes. Jeg arbejder på en silikone måtte og bruger fingerspidserne.

Jeg bruger et helt fladt skærebræt og en silikonekagerulle og ruller dejen ud, så den fylder hele brættet.

Fyld:

En rest kødsovs
1 æg

Rør et æg i sovsen. Når man efterfølgende bager sneglene hjælper det med at holde dem sammen, selv om det ligner totalt splat når man sætter dem i ovnen!

Fordel sovsen på dejen, rul og skær i skiver, som fordeles på et par bageplader. Fortvivl ikke, det er noget vådt smadder ;-)

Bag først 10 min. ved 180 grader
Tag dem ud og kom ost på toppen
Bag 3-4 min mere

Afkøl og spis :-)

De kan fryses

Ingen kommentarer:

Send en kommentar